عارضه یابی کسب و کار و ارائه مشاوره به شرکت لبنیاتی ریمیا

کارخانه لبنیاتی ریمیا در سال 1385 و در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع واقع در شهرستان مریوان کیلومتر ۴ جاده قدیم سنندج بخش مرکزی و در منطقه خوش آب و هوای روستای برقلعه احداث گردید. عملیات احداث این کارخانه در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به پایان رسید و بهره برداری از آن آغاز شد. این واحد تولیدی سالیانه ظرفیت جذب و فرآوری ۱۰۰۰۰ تن شیر خام را دارا می‌باشد. از جمله محصولات تولیدی واحد مذکور می توان به شیر پاستوریزه، ماست پاستوریزه، دوغ پاستوریزه و همچنین پنیر پاستوریزه اشاره نمود. همچنین این واحد هم اکنون موجب اشتغال‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و صدها نفر به طور غیر مستقیم شده است.

وضعیت واحد قبل از مشاوره

شرکت تولیدی لبنیاتی ریمیا با توجه به اینکه تولید کننده و صادر کننده بیش از 35 نوع محصول لبنی می باشد، در بخش هایی نیاز به بهبود و حتی ایجاد بخش هایی برای افزایش سوددهی و راندمان مجموعه و رشد بهتر و پایدارتر این واحد بود

بخش مارکتینگ

بزرگ ترین علت مراجعه این واحد تولیدی جهت مراجعه و دریافت مشاوره، برای بخش مارکتینگ و توزیع محصولات خود بوده است. اما با بررسی های انجام شده مشخص شد که منابع انسانی این واحد نیز باید تقویت و بهبود یابد.

بخش مالی

طبق بررسی هایی که در طی فرآیند مشاوره به این واحد تولیدی انجام شد، مشخص شد که حوزه مالی این کارخانه نیاز به بازبینی به خصوص در بخش قیمت گذاری دارد. این حوزه نیز با انجام عملیات استراتژیک و برنامه ریزی های نوین باز طراحی شد.

واحد برنامه ریزی

یکی از بخش های مهمی که وجود آن در این واحد تولیدی احساس می شد، ایجاد واحد برنامه ریزی بود. ما توانستیم با به کارگیری تجربیات گذشته و دانش برنامه ریزی و مشاوره واحدی را تحت عنوان واحد برنامه ریزی در این مجموعه ایجاد کنیم.

واحد تحقیق و توسعه

واحد تحقیق و توسعه از بخش های ضروری و لازم برای هر کسب و کار به خصوص کسب و کار بزرگ است. با توجه به اینکه این واحد تولیدی فاقد بخش R&D یا تحقیق و توسعه بود لازم شد تا ما براساس ضوابط و استاندارد های لازم یک واحد تحقیق و توسعه را ایجاد کنیم. بنابراین بهای تمام شده محصول و سود و زیاد شرکت بروز رسانی شد که اینجام این عملیات موجب شد سود خالص این مجموعه به طور چشم گیری افزایش یابد.

تبلیغات

با توجه به اینکه تبلیغات یکی از ضروریات هر کسب و کار می باشد و یکی از ستون های تداوم فعالیت کسب و کار ها است، نیاز به انجام تبلیغات به صورت گسترده و اصولی و نتیجه بخش بود. طبق بررسی و تحقیقات انجام شده با یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای جهت تبلیغات محصولات و ریبرندینگ و طراحی لوگوی جدید، تم و شعار جدید همکاری صورت گرفت.

وضعیت واحد بعد از دریافت مشاوره

با انجام مشاوره های مختلف در زمینه های مارکتینگ و فروش، برنامه ریزی، مالی، منابع انسانی و بخش تحقیق و توسعه شرکت لبنیاتی ریمیا، این واحد تولیدی در مدت کوتاهی توانست افزایش سود خالص تا 100 درصد به فعالیت خود بهتر از قبل ادامه دهد. موارد و بخش هایی که پس از مراجعه به ما رشد کردند عبارت اند از:

  • مارکتینگ: افزایش فروش و توزیع و افزایش سود خاص
  • برنامه ریزی: ایجاد بخش برنامه ریزی در واحد تولیدی
  • بهبود بخش مالی: بهبود و انجام تغییرات در بخش مالی و قیمت ها
  • ایجاد بخش تحقیق و توسعه: در این مجموعه واحد تحقیق و توسعه ایجاد شد و تغییرات محسوسی در روند رشد این واحد ایجاد کرد
  • تبلیغات و ریبرندینگ: برند ریمیا مجدد طراحی شد و تم  شعار جدیدی برای این واحد ساخته شد.

با انجام اصلاحات و تغییرات در منابع انسانی این واحد و بخش توزیع و مارکتینگ و همچنین بخش مالی، رفته رفته فروش و توزیع این واحد رشد کرده و به دنبال آن افزایش سوددهی را منجر شد. و با توجه به تبلیغات حرفه ای و اصولی و بازطراحی لوگو، تم و شعار مجموعه بیشتر از پیش توانست مشتریان جدید را جذب کرده و به یک برند شناخته شده در ایران و خارج از کشور تبدیل شود.

 

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *